Hunger Games 2 – Vražedná pomsta

hunger-games-catching-fire

Konečně jsem se dostal do kina na zhlédnutí pokračování podle mne ne zrovna dvakrát povedeného úvodu série Hunger Games. Čekal jsem hodně, první recenze film velmi chválily a zdálo se, že je mnohem vydařenější, než první díl. A jak už to bývá, po velkých očekáváních přichází velká zklamání.

Ne, že by film nebyl vydařenější, než ten předchozí. To bezesporu byl. Ale trpěl napŕosto stejnými neduhy a sice značnou nesouměrností a proměnlivou kvalitou. Stejně jako předtím – fantastická první polovina filmu věnována světu Panem, utlačovatelskému Kapitolu a podrobeným, v chudobě živořícím krajům. Byla to dokonce ještě mnohem lepší polovina, než v prvním díle, plná emocí a stejně tak velkolepých momentů, kdy se Katniss Everdeen objevovala na obrovských náměstích před tisíci bouřících lidí v nádherných šatech. Hudba byla sice silně zrecyklovaná, ale co naplat, když se tenkrát vážně tak moc povedla. Škoda jen, že se ani nepokusili sem tam vsunout nějakou novinku, původní epická melodie je v tomto filmu tolikrát opakována, až se skoro zajídá, přesto, jak je skvělá. Tolik asi k první, podle mě výborné a povedené polovině filmu.

Potom to však přišlo. Uplynula polovina stopáže a na plátno se opět přiřítily samotné hry, které byly pro mne snad ještě otřesnějším zážitkem, než posledně. Po skvěle rozjetém začátku to byla opravdu ledová sprcha.  Tvůrci samozřejmě měli díky knize mnohem zajímavější námět, než posledně, ale opět se s ním nedokázali důstojně poprat. Celé hry na mě působily opět velmi chaoticky, nezábavně a v neposlední řadě ještě více urychlené, než posledně. Zkrátka to měla být rychlá a velkolepá třešnička celého filmu, která se však stala jen šedou a studenou polevou jinak výborného korpusu. Všechno se událo tak rychle, že jsem jen sotva věřil, když se objevili závěrečné titulky. A nemohu si pomoct, opět to bylo místy strašně nepřehledné a divák obzvlášť v závěrečném vyvrcholení musel být slušně zmatený, co se to vlastně děje.

Tolik asi k mému zklamání. Ano, bylo to mnohem lepší, než předtím, ale bylo to stále zklamání. Nečetl jsem knižní předlohy, ale upřímně doufám, že už žádné hry nebudou, a že se v dalších pokračováních bude celý film věnovat vzniknuvší hrozbě revoluce proti Kapitolu.