G.I. Joe

gi-joeTuto záležitost jsem dlouhou dobu ignoroval zkrátka proto, že mě nijak neoslovila. Zaregistroval jsem, že nedávno byl v kinech druhý díl, ale ani ten mě se svými trailery nijak neuchvátil a tak film proplul mou pozorností až do doby, než sem ve své sobotní večerní lenosti naladil televizní vysílání, a hádejte co zrovna vysílali. Tak jsem si řekl inu proč ne – zkusíme to. Pohodlně jsem se tedy usadil a pln očekávání zvýšil hlasitost.

Film se s ničím příliš nepáral a hned zpočátku divákovi naservíroval první akční nálož záležitostí, které byste čekali spíše v japonském animáku. Velké a dobře nabroušené mačety, super vymakané hi-end rachomejtle, pestrobarevné rachtáky a libozvučné paprskomety jsou nám servírovány po kilech hned v prvních minutách, a vlastně i po celý film. Moc toho klábosení zde opravdu nečekejte. Nemuselo by to vlastně být ani příliš na škodu, kdyby ta akce nebyla taktéž spíše jako vystřižená z animáku.

A nyní zde nemluvím o scénáři, ten je sice trochu šílenější, ale nikde není psáno, že by nemohl. Tenhle film zkrátka nemůžete brát vážně, on sám si vlastně na žádnou vážnost ani příliš nehraje. Tato „animákovost“ je tedy v pořádku. Co ale v pořádku není, je do očí bijící rozdílnost kvality renderování jednotlivých scén. Chvílemi snímek prezentuje dechberoucí scenérie se skvělými explozemi a rychlými akčními scénami plnými kaskadérů, a chvílemi zas bohužel opravdu máte pocit, že sledujete animák. Některé počítačové scény jsou opravdu velmi nevydařené a je to hodně vidět. Co naplat. Je jich tam navíc dostatek na to, aby mohly být rozloženy do celého filmu a naprosto vám tak zkazily zbývající požitek z filmu.

Kolem a kolem, vlastně to byla příjemná změna po všech těch filmech, které sami sebe berou vážněji než Buddha slony, vlastně to byla celkem jízda, která nijak zvlášť nenudila. Na druhou stranu to velmi kazí místy odfláknuté zpracování počítačových scén a také fakt, že se ve filmu vyskytuje až příliš různých postav, které jsou  nevýrazné a nebo je jim dáno příliš málo prostoru, než abyste si na ně zvykli. Zkrátka přijatelný filmík při kterém můžete s klidem usnout a ráno vědět, že jste o nic zas tak úžasného nepřišli.

Uděluji 55%