Doctor Strange

doctor-strangeKam se v dnešním kinosvětě člověk podívá, všude samý Marvel. A kde není Marvel se svými filmy, tam je alespoň se seriály. A kde ani seriály od Marvelu nemají místo, tam se začíná pasovat DC, které rozjíždí své vlastní komiksové univerzum. Upřímně jsem si myslel, že touhle dobou již bude komiksový boom dávno na ústupu, opak je však pravdou. Filmová studia komiksových producentů našla recept na úspěch, neustále rostou, a jejich filmová universa s nimi.

Doctor Strange je jednou ze sólovek, které mají za úkol představit novou postavu, její schopnosti a připravit ji tím na zařazení do týmu Avengers. Zároveň se však jedná o poměrně závažný milník z pohledu vývoje tohoto universa, protože byla definitivně popuštěna uzda jakési snahy o „realističnost“ a spolu s novou postavou Stephenem Strangem se do kinosálů dostává svět magie, čar a kouzelníků.

Dozvíme se, že zatímco Avengers stráží zemi proti fyzickému nebezpečí, prastarý řád čarodějů existuje za účelem ochrany našeho světa proti mystickým silám, kterých je v obrovském vesmíru pořádné množství. Stephen Strange, coby špičkový a namyšlený chirurg, který po autonehodě není dále schopen vykonávat své řemeslo, nalezne cestu k tomuto řádu a začne se učit mystickým uměním, které mu vynahradí ztracené schopnosti. Během svého studia zjistí, že je pro čarování velmi nadaný a jak už tomu bývá, na jeho bedrech nakonec skončí záchrana našeho světa před hrozbou z Temné dimenze. I ten nejotrlejší divák, který až do finále snímku doufal, že se Marvel udrží v jakéž takéž realitě, musel po skončení uznat, že těmto časům je definitivní konec. Hlavní záporák, který chce zemi pohltit a sjednotit se svou Temnou dimenzí, je totiž ukázkovým fantasy stvořením, které by v reálném světe určitě „neprošlo“.

Já osobně nejsem úplně zastáncem přelévání sci-fi univerza do fantasy žánru (a jsem moc zvědav jak se s Doctorem Strangem a jeho schopnostmi popasuje takový Tony Stark), nicméně musím uznat, že se jedná o velmi povedené žánrové oživení, a i když to není tolik zábavné, jako třeba poslední origin sólovka Ant-Man, ani tolik epické, jako třeba Civilní válka, stále se jedná o silně nadprůměrnou zábavu s tradičně vypiplaným vizuálem a tradičně slabším soundtrackem. Důležité ovšem je, že bez zaváhání přivádí do MCU novou postavu, která vnese do týmu čerstvou a velmi zásadně odlišnou krev. Marvel to zkrátka velmi slušně ukočíroval a já se na novou postavu moc těším v nadcházejících týmovkách.