Koncert: Kabát Vánoční koncert – Praha 2015

kabat-vanocni-koncert-2015Kabáti se po své nejnovější desce „Do pekla, Do nebe,“ která se setkala s velmi vřelým přijetím a desetitisícovými prodeji rozhodli po skvělém letním turné ještě pro přidání menšího Vánočního bonbonku, a tak se zrodil první Vánoční koncert tohoto slavného českého uskupení. Laťka po úžasném letním koncertu v Letňanech je velmi vysoko, ale konec konců je to Kabát, a jestli u nás někdo může mluvit o koncertech světové úrovně, jsou to právě oni. Pln očekávání jsem tedy s partou vyrazil zhlédnout tohle vánoční představení. Zahrají už tentokrát ty Houby Magický?

Těsně před startem samotného koncertu kapela převzala multiplatinovou desku za prodej více než 50 000 nosičů posledního alba a mohlo se začít. Po několika úvodních klasikách se vokalista Pepa Vojtek nechal slyšet, že tenhle Vánoční koncert je vlastně tak trochu kopie letního turné. No jasně, ale tak nějaký přídavek nebo třešnička navíc, určitě bude, ne? Inu, byla – v podobě technických problémů při připojení violoncela znovu hostující muzikantky k písničce Valkýra. Jinak nic. Koncert byl dokonce ještě kratší, než ten letní, několik písniček se vynechalo a žádné další se nepřidaly. Dokonce ani ty hloupé Houby, kterých se už asi nedočkám.

Zvukově a grandiózností to na Letňany také ani omylem nemělo – zvuk byl asi díky uzavřenému prostoru mnohem méně čitelný a scéna byla tvořena vlastně malým výřezem toho, co s sebou kluci měli v Letňanech. Jak už jistě tušíte, přijde přiznání, že tenhle koncert byl pro mne velkým zklamáním. Tepličtí kluci se prostě rozhodli, že si ještě před Vánoci trošku přivydělají, zrecyklují letní turné a nepřidají vůbec, ale vůbec nic navíc. A bylo to zatraceně znát i na publiku, které podle svých chladnějších reakcí mělo úplně stejné pocity, jako já. Neberte mě špatně, koncert byl stále na velmi vysoké úrovni, Kabáti už si jinou ani dovolit nemohou, ale člověk od nich zkrátka čeká tak nějak víc, než obyčejnou recyklaci s nižší úrovní ve všech směrech, bez jediného překvapení nebo přídavku. Byl to zkrátka běžný a kvalitní koncert, ale přesto jsem z něj byl zklamán. Kluci si na sebe v létě ušili pekelný bič.